3 Hjemmesider med design som 2005

2005

Nedenfor giver vi tre eksempler på hvordan flere hjemmesider ikke er kommet videre fra de tidlige 2000, og stadigvæk sidder fast i de gamle designtendenser.

Denne hjemmesider er et bevis på, at der stadigvæk findes sider, som er gammeldags i udtrykket og giver os associationer til de tidlige 2000. I dag er brugeroplevelsen i fokus, og derfor skal enhver hjemmeside sikre brugeren en god oplevelse. På denne side er der ingenting, der drager brugeren og det visuelle halter gevaldigt. Det visuelle udtryk og store flotte billeder er derfor et stort fokus i 2017. Yderligere udnytter nutidens hjemmesider ofte hele browserens bredde, men dette indhold fylder kun en fjerdedel af browservinduet, og den fanger bestemt ikke brugerens opmærksomhed.

Denne hjemmeside er et eksempel på at være fanget i de tidlige 2000, og det kan næsten ikke blive meget værre. Det værste ved siden er dens uoverskuelige navigation, som er meget rodet og forvirrende for brugeren. Det er derfor en meget overvældende navigation, hvor man i højere grad fokuserer på minimalisme og rene linjer i dag. Du forbinder ikke denne side med overskuelighed, og derfor risikerer virksomheden, at brugeren opgiver interaktionen og forlader siden.

Der findes rigtig mange eksempler på klinikker, som ikke har fuldt med tiden. På denne hjemmeside er det første brugeren ser ikonet, der er placeret midt på forsiden, som skriger gammeldags. Navigationen er til at finde ud af, men til gengæld er der ikke noget, der fanger brugeren på denne side. Yderligere tilbyder forsiden ikke de nødvendige informationer omkring virksomheden, og mange brugere vil aldrig klikke videre i menuen, hvis de oplever en forside, der ikke fanger deres interesse.

Disse tre sider er eksempler på outdatede designtendenser, heldigvis er rigtig mange virksomheder blevet bedre til at designe en god brugeroplevelse i 2017.

 

 

 

 

Skriv et svar