Sådan får din virksomhed succes på internettet

Digitaliseringen har medført, at alle virksomheder ønsker at blive set på internettet. Internettet åbner nemlig for et helt nyt marked, hvor det er muligt at hente større kundegrupper. Dog er det ikke nok, at din hjemmeside blot har en hjemmeside. Det kræver meget arbejde for, at en hjemmeside får succes på internettet. I denne artikel har vi samlet en række tips til, hvordan man får succes med sin hjemmeside på internettet.

Definer succes

For at din virksomhed opnår succes på internettet, kræver det, at du definerer, hvad succes er for dig. Hvad vil du gerne opnå med, at din virksomhed befinder sig på internettet? Er det en øget kendskabsgrad, er det mere trafik. De fleste virksomheder har til mål at få en solid bundlinje, altså at øge omsætningen. Dog er der mange måder, hvorved man kan gøre dette, hvilket medfører, at man skal have udarbejdet en strategi.

 

Læg en strategi

For at du kan få succes på internettet, kræver det, at du skal lægge en detaljeret strategi over, hvordan du netop skal opnå dit mål. Skal du målrette din virksomheds markedsføring på de sociale medier, ved hjælp af søgeoptimering eller ved hjælp af AdWords? Dette skal du tage stilling til, før du overhovedet begynder på markedsføringen. Når du skal udarbejde en strategi, så er det vigtigt, at der en rød tråd gennem alle af strategiens elementer. Derudover skal strategien være ambitiøs, dog uden at være urealistisk. Nogen virksomheders strategier kræver desuden, at strategien skal være dynamisk, således den nemt kan omstille sig, hvis det bliver nødvendigt. Derudover skal din virksomheds strategi indeholde, hvornår markedsføringen skal intensiveres. Hvis du som virksomhed sælger iPad reparation, så er det en god idé at intensivere markedsføringen i de perioder efter for eksempel jule- og påskefrokoster, da folk typisk smadrer deres ting i denne periode.

 

Valg af platform

Når du skal markedsføre din virksomhed på nettet, kan du gøre det på flere forskellige platforme. Valget af platformen, som din virksomhed skal markedsføre sig på, afhænger blandt andet af hvor virksomhedens målgruppe befinder sig.

En af de mest effektive platforme at markedsføre sin virksomhed på, er de sociale medier. Her skal du igen intensivere din markedsføring på det sociale medie, som din virksomheds målgruppe befinder sig. Hvis du vælger den platform, hvor målgruppen befinder sig, så kan du tilpasse indholdet meget bedre, således målgruppen bliver mere stimuleret og dermed også har en større tendens til at købe virksomhedens produkt.

 

De sociale mediers muligheder

De sociale medier medfører en række muligheder, som din virksomhed skal udnytte, således den får mest mulig succes. Hvis din virksomhed for eksempel opererer på Facebook, så er retargeting en af de mest effektive markedsføringskanaler.

 

Hvad er retargeting?

Retargeting er målretning af annoncer på, til forbrugere som allerede har udvist interesse i din virksomheds produkter. Det er ligeledes muligt at gøre det samme på Google. Her hedder det dog remarketing. Hvis du for eksempel sælger sengetøj fra Georg Jensen, kan du vise annoncer til de mennesker, som allerede har lavet diverse søgninger på sengetøj, og dermed øges chancen for at forbrugeren ønsker at købe netop din vare. Man kan som virksomhed både vælge at skræddersy sin remarketing, således annoncer enten bliver sendt ud til dem som:

  • Har været inde på din virksomhedshjemmeside i mere end et givent tidsinterval
  • Har besøgt din virksomheds hjemmeside
  • Har set et bestemt antal af sider på din virksomheds hjemmeside
  • Har lagt et produkt i indkøbskurven, men ikke har gennemført købet
  • Har besøgt en specifik side på din virksomheds hjemmeside

Der er mange remarketing-muligheder for din virksomhed, og det kan være med til at øge din virksomheds omsætning væsentlig. Dog er det vigtigt, at man har hundrede procent styr på hvordan, hvad og hvornår man laver remarketing. Det kræver avancerede kompetencer og ikke mindst tid. Derfor kan det være en fordel, hvis man låner penge, således at man har kapitalen til at alliere sig med et digital bureau, som har de rette kompetencer.

Skriv et svar